Prestart Life Festival Oświęcim 2013:
Katie Melua w czerwcu w Warszawie!

Gwiazda wystąpi w ramach charytatywnego koncertu Life dla Pacjentów

16 czerwca w Sali Kongresowej w Warszawie zaśpiewa brytyjska wokalistka i kompozytorka Katie Melua. Artystka została ambasadorką kampanii społecznej „Rak. To się leczy!” i w ramach tej właśnie akcji wystąpi w Polsce. Walka ze stereotypami dotyczącymi chorób nowotworowych oraz zachęcanie Polaków do badań profilaktycznych to główne cele kampanii. A wszystko po to, by pokazać społeczeństwu, że wcześnie wykryty nowotwór jest uleczalny. Całkowity dochód ze sprzedaży biletów-cegiełek zostanie przeznaczony na rzecz pacjentów onkologicznych i walkę z rakiem.

Koncert Katie Melua stanowi jednocześnie muzyczne wprowadzenie (tzw. prestart) tegorocznej, czwartej już edycji, Life Festival Oświęcim, która odbędzie się w dniach 26-29 czerwca. Główną gwiazdą tego 4-dniowego, niosącego pokojowe przesłanie wydarzenia, będzie Sting, który po raz pierwszy wystąpi na festiwalu w Polsce (a nie, jak dotąd, na odrębnych koncertach). To wszystko za sprawą wyjątkowego charakteru Life Festival Oświęcim, który prezentuje różne dziedziny sztuki, inicjuje dyskusje na temat ważnych problemów społecznych, walcząc tym samym z rasizmem i antysemityzmem. Obok Stinga, na stadionie MOSiR-u w Oświęcimiu zagrają tacy artyści jak: Brodka, zespół Perfect z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej Perfect Girls & Friends pod batutą Wojciecha Zielińskiego, Ray Wilson z grupą Stiltskin, Red Hot Chilli Pipers, Jamaram i Poparzeni Kawą Trzy. Szczegóły dotyczące innych koncertów oraz wydarzeń w ramach festiwalu pojawią się już niebawem.

Informacja o cegiełkach na koncert Katie Melua dostępna jest na www.rak.tosieleczy.pl

Organizatorzy: Rak. To się leczy!, Fundacja Peace Festival - organizator Life Festival Oświęcim oraz Federacja Stowarzyszeń Amazonki.

Organizatorzy wykonawczy: CAE Agency, Music Art i F2F Evolution.

O kampanii “Rak. To się leczy!”

Ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!” to pierwsza w naszym kraju akcja łącząca najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Jej celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. To kampania, która poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów, ma przekonać Polaków, że rak w porę wykryty jest uleczalny.

Partnerami kampanii są Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polska Unia Onkologów, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma www.rak.tosieleczy.pl, która gromadzi informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia, wskazówkach. W ramach kampanii zorganizowany został plebiscyt „Złote Krople Rosy”, w którym internauci wybierali człowieka najbardziej zaangażowanego w problematykę onkologiczną, oddział onkologiczny najbardziej przyjazny pacjentom, zaś Kapituła ekspertów wyłoniła najlepszą akcję roku 2012 na rzecz walki z rakiem. Kolejnym projektem, zupełnie nowym na polskim rynku, był koncert Stanisława Soyki dla pacjentów chorych na raka w jednym z gdańskich szpitali – „Białe fortepiany w polskich szpitalach”.

Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego w pierwszej odsłonie kampanii zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. Wkrótce do badań zachęcać będą znane kobiety.

Oficjalna strona kampanii: www.rak.tosieleczy.pl

Podziel się ze znajomymi:
Katie Melua, galeria:

Organizatorzy:


Partnerzy: